Vývoj a výroba elektronických zařízení, automobilová diagnostika.

Diagnostické přípravky

Přístroje vhodné pro automobilní školy a autoservisy...

Při paralelní diagnostice elektronických systémů v automobilech jsou mnohdy třeba nahradit signály ze snímačů nebo dokonce nahradit výkonový signál z řídící jednotky do aktuátorů. K těmto účelům slouží následující přístroje.
Každý, kdo se zabývá automobilovou diagnostikou vážně by měl mít nejen diagnostický přístroj pro vyčtení záavad, ale i možnost testovat, nahradit, upravit jednotlivé senzory a akční členy. Stejně tak jsou vhodné naše testery pro automobilní skoly s oborem: Autotronik, mechatronik, autoelektrikář, autodiagnostik a další podobné obory.

Testery sloužící pro paralelní diagnostiku. Kompaktní rozměry a rychlé připojení pomocí banánkových kabelů...

Autotester M-SP14 - panel automobilových senzorů

Emulátor senzorů v automobilech

Tři v jednom:

  • senzory s napěťovým výstupem (potenciometr škrtící klapky, snímač polohy EGR ventilu, tlakový snímač MAP snímač tlaku nasávaného vzduchu, snímač hmotnosti průtoku vzduchu MAF,...)
  • snímače teploty (termistor) o hodnotě 100Ohm÷10kOhm nebo 1kOhm÷100kOhm (snímač teploty chladící kapaliny, nasávaného vzduchu, paliva)
  • odporová dekáda 100R - 1k - 10k - 1M (přes čtyři dekády 100R ÷ 1M Ohm)

Technické údaje

  • Vstupní napětí max. 28V
  • Indikace polarity napájení
  • Ochrana proti špatnému připojení a přetížení
  • Vnitřní zdroj referenčního napětí +5V
  • Rozsah pracovní teploty -20°C ÷ +50°C
  • Rozměry (DxŠxV) 88x148x40mm
T  ester - PWM generátor M-PWM2-A

Tester se připojuje místo snímače, případně do obvodu tak, aby bylo možno provést test nebo korekci. Nahrazením snímače lze odhalit vadu nahrazovaného snímače případně zjistit reakce elektroniky motoru na změnu hodnoty simulované veličiny.

Možno nahradit tyto snímače

snímač polohy - ventil EGR/AGR, snímač polohy škrtící klapky, teplotní snímač - snímač teploty chladící kapaliny, snímač teploty nasávaného vzduchu, snímač teploty paliva, snímač měřič hmotnosti vzduchu MAF, snímač tlaku přeplňování, snímač tlaku v sání MAP

Tester - panel automobilových senzorů

Doporučené příslušenství

Propojovací kabely Kabely měřící sada 3ks E-MCBJ-3x1.5

Ceny viz produkty.

Dokumenty ke stažení

M-SP14 panel senzorů - technická specifikace (PDF 1,6MB)
Přehled výrobků - testování akčních členů, náhrada senzorů (PDF 600kB)

Autotester - tester akčních členů M-IG3 - impulsní generátor

M-IG3 je generátor signálových a výkonových impulsů pro zkoušku indukčních cívek, zapalovacích modulů, benzínových/LPG/CNG vstřikovačů a některých akčních členů řízených signálem PWM. Tester obsahuje dva výstupy. Jeden výkonový pro buzení samotných akčních členů a druhý signálový pro zkoušku zapalovacích modulů se zesilovačem.

Technické údaje

  • Vstupní napětí max. 18V (28V M-IG3-B)
  • Výstupní průběh na výstupu SIGNAL obdélníkový max. 50mA
  • Výstupní proud OUT max. 10A(napěťová špička 150V), trvale 4A(otevřený kolektor)
  • Frekvence impulsů 3÷100Hz(100Hz PWM)
  • Délka impulsu 0,1÷10ms(střída PWM 0÷100%)
  • Rozsah pracovní teploty -20°C ÷ +50°C
  • Rozměry (DxŠxV) 88x148x40mm
Tester akčních členů M-IG3 - impulsní generátor

Levým potenciometrem se nastavuje frekvence impulsů, pravým dobu impulsu. Režim PWM se volí otočením levého potenciometru do pravé krajní polohy 100Hz(PWM), pak pravý potenciometr nastavuje střídu signálu. Tlačítko uprostřed spouští generátor impulsů. Indikační LED nad tlačítkem signalizuje napájení zelenou barvou, červené záblesky signalizují činnost generátoru. Zdířka GND je záporný pól zdroje, +12V kladný pól zdroje, OUT je výkonový výstup spínaný k nule (tzv. otevřený kolektor), SIGNAL je výstup obdélníkového průběhu. Přepínač na boku slouží k volbě neinvertovaného nebo invertovaného signálového na výstupu SIGNAL. Pojistka T4A je umístěna uvnitř přípravku

Možno testovat tyto akční členy

impulsním signálem ovládané akční členy (vstřikovače, indukční cívky, zapalovací moduly) PWM signálem ovládané akční členy (s určitým omezením veškeré ostatní akční členy)

Tester akčních členů M-IG3

Doporučené příslušenství

Propojovací kabely Kabel napájecí E-MCBK-2.3
Propojovací kabely Kabel měřící E-MCBD-2x1.5
Propojovací kabely

Měřící kabel banánek konektor 2pin 2,8mm, rozteč 4mm, délka 1,5m, proudová zatížitelnost 4A. E-MCBC2P1

Ceny viz produkty.

Dokumenty ke stažení

Tester - impulsní generátor ver.2- technická specifikace (PDF 500kB)
Přehled výrobků - testování akčních členů, náhrada senzorů (PDF 600kB)

Autotester - tester akčních členů M-PWM2 - PWM generátor

M-PWM2 je vylepšený generátor signálových nebo výkonových impulsů pro zkoušku akčních členů řízených signálem PWM. Tester obsahuje dva výstupy. Jeden výkonový pro buzení samotných akčních členů a druhý signálový přepínatelný 5/12V. Výkonový výstup má vypínatelnou antiparalelní diodu.

Technické údaje

  • Vstupní napětí max. 18V(28V M-PWM2-B)
  • Výstupní průběh na výstupu SIGNAL obdélníkový 12V max.50mA
  • Výstupní proud OUT max. 10A(napěťová špička 60V), trvale 4A
  • Frekvence PWM 10 ÷ 10 000Hz
  • Střída signálu 0,1 ÷ 99,9%
  • Doplňkové funkce 4 variabilní automatické módy, vypínatelná antiparalelní dioda, signálový výstup s nastavitelnou amplitudou 5/12V
  • Rozsah pracovní teploty -20°C ÷ +50°C
  • Rozměry (DxŠxV) 88x148x40mm
Tester - PWM generátor M-PWM2-A

Levým potenciometrem se nastavuje frekvence PWM signálu v rozmezí od 10Hz do 10kHz, stupnice má logaritmický průběh. Pravým potenciometrem se nastavuje střída signálu od 0% do 100%. Tlačítko uprostřed spouští generátor „stiskem zapni, stiskem vypni“. Indikační LED nad tlačítkem signalizuje napájení zelenou barvou, červené zbarvení signalizuje spuštění generátoru. Zdířka GND je záporný pól zdroje, +12V kladný pól zdroje, OUT je výkonový výstup spínaný k nule (tzv. otevřený kolektor), SIGNAL je výstup obdélníkového průběhu o amplitudě 12V, max. zatížitelnost je 50mA. Trubičková pojistka T4A je umístěna uvnitř přípravku. Tester je vhodné napájet ze zdroje stejnosměrného napětí 12V dimenzovaný na proud zkoušeného akčního členu. Případně lze tester napájet z automobilového akumulátoru o jmenovitém napětí 12V.
TEster disponuje 4mi automatickými variabilními režimy pro čištění a promazání akčních členů.

Tester - PWM generátor M-PWM2 automatické módy

Možno testovat tyto akční členy

Ventil EGR/AGR, volnoběžný ventil by-pass, IMW/DRV bventil regulace tlaku paliva, podtlakový přepínací ventil, podtlakový proporciální ventil - měnič tlaku, ovládací motorek čkrtící klapky, regulace turbodmychadla VGT, ventil počátku vstřiku. Za určitých podmínek možno otestovat: zapalovací indukční cívky, zapalovací modul, benzínový vstřikovač paliva, plynový vstřikovač LPG.

Tester - PWM generátor M-PWM2-A

Doporučené příslušenství

Propojovací kabely Kabel měřící E-MCBD-2x1.5
Propojovací kabely

Měřící kabel banánek konektor 2pin 2,8mm, rozteč 4mm, délka 1,5m, proudová zatížitelnost 4A. E-MCBC2P1

Propojovací kabely
Měřící kabel s konektorem Bosch CR, délka 1,5m, max. proud 16A, max. napětí 60VDC. Banánek se zdířkou 4mm na jednom konci na druhém dvoupinový konektor Bosch CR. E-MCBBO2P-2x1.5

Ceny viz produkty.

Dokumenty ke stažení

Tester - PWM generátor - technická specifikace (PDF 600kB)
Přehled výrobků - testování akčních členů, náhrada senzorů (PDF 600kB)

29.11.2010 (aktualizováno 11.1.2015) Jiří Blecha