Vývoj a výroba elektronických zařízení, automobilová diagnostika.

Repas elektronických ovladačů turbodmychadla Hella Garrett

Ztráta výkonu, blikající kontrolka elektroniky motoru MIL / žhavení, nouzový režim? Všechny tyto příznaky může mít porouchaná elektronika turbodmychadla. Opravujeme ovladače turbodmychadel VGT Hella-Garrett.


Obr. 1. Elektronický ovladač turbodmychadla Hella-Garrett

Oprava turbo aktuátorů Hella Garrett (Audi, Ford, Jaguar, Mercedes, Mitsubishi, VW, Volvo ...)

Elektronické ovladače turbodmychadel jsou po čase poměrně poruchové. Časem vznikají vůle nadměrným opotřebením, aktuátor přestane fungovat nebo nastane porucha elektroniky. Všechny tyto závady lze opravit, takže není třeba měnit celé turbodmychadlo, dokonce není třeba ani vyndávat a posílat celé turbodmychadlo na opravu. Stačí zaslat samotnou ovládací jednotku na repas.

Repas elektroniky turbodmychadla VGT Hella Garrett

Ztráta výkonu v tahu, nerovnoměrný tah-tzv. "houpání", padání do nouzového režimu nebo úplná ztráta výkonu...
Častá závada elektronického ovladače turbodmychadla.

Projevy poruchy ovladače

  • špatný chod
  • nefunkční nastavovače turbodmychadla
  • kolísání výkonu
  • velká vůle mechaniky
  • absence turboefektu
  • blikající nebo svítící kontrolka elektroniky motoru MIL / žhavení
  • ulámaný konektor
  • a další...
  • Repas elektroniky turbodmychadla VGT

    Typy opravovaných jednotek

    Typy: 6NW 008 412, 6NW 009 420, 6NW 009 660, 6NW 009 543, 6NW 009 091, 6NW 009 228, 6NW 009 550, 6NW 009 206, 6NW 010 430, 135-19611, 135-19495, 335-19200 a další

    Repas elektroniky turbodmychadla VGT - pokyny

    Než zašlete jednotku na opravu, tak zkontrolujte:

    • Ujistěte se, že je celý sací trakt těsný (zaměřte se na prasklé/rozpojené hadice, netěsné těsnění atd.), filtr nasávaného vzduchu, průchodnost výfukového potrubí.
    • Odpojte táhlo ovladače turbodmychadla a zkuste jestli je mechanický pohyb naklápěcích lopatek volný (nejlépe za tepla i za studena).
    • Ověřte správnou funkci ventilu recirkulace spalin (netěsný EGR ventil způsobí pokles výkonu a únik výfukových plynů do sání).
    • Zkontrolujte snímač tlaku nasávaného vzduchu (MAP).
    • Zkontrolujte snímač hmotnosti nasávaného vzduchu (MAF).
    • Prohlédněte kabeláž a konektor na el.ovladači zda je v pořádku.
    • Zvažte zda symptomy poruchy nemají souvislost s jinou veličinou (například dodávka paliva, tlak paliva, mechanická závada motoru, atd.).
    • Vyčtěte paměť závad elektroniky motoru (DTC).
    Pokdu jsou všechny výše uvedené možnosti vyloučeny, tak je závada s největší pravděpodobností v elektronickém ovladači turbodmychadla.

    Rychlá oprava za příznivé ceny, bez potřeby demontovat celé turbodmychadlo

    Repas elektroniky turbodmychadla VGT - e-shop Aktuální ceny a nabídka nových i repasovaných turboaktuátorů v e-shopu zde...
    Katalog produktů - repasované turboovladače Hella Garrett Katalog produktů - repasované turboovladače Hella Garrett (PDF 330kB)

    Jak zjistím typ turbo ovladače?

    • Číslo elektroniky (na černém plastovém obalu-6NW xxx xxx-)

    • G-kód vygravírovaný na hliníkové části ovladače (G-xx)


    Kontaktujte nás na emailu info[zavinac]jb-elektronik nebo prostřednictvím formuláře níže:

    Rychlá poptávka

    Nezapomeňte uvést číslo turboovladače (na plastové části) a G-číslo mechaniky (na boku hliníkové části) pro snazší identifikaci dílu. Pokud čísla nevíte, tak alespoň napište značku a typ automobilu.