OBD2 diagnostické rozhraní - kabely
Prakticky všechny vozy současné produkce jsou vybaveny standardizovaným OBD2 16-ti pinovým diagnostickým konektorem. Podle použitého komunikačního protokolu jsou tak použity konkrétní pozice konektoru. Při práci na těchto vozidlech je občas potřeba použít různé OBD2 prodlužovací, redukční nebo rozdvojovací kabely. Vzhledem k těmto potřebám byla do sortimentu zařazena i tato skupina produktů.
Obr. 1. Diagnostický konektor OBD2
Zapojení diagnostické zásuvky je uvedeno v článku Automobilová diagnostika - zapojení diagnsotických zásuvek.
Prodlužovací kabel
Prodlužovací kabel slouží k natažení diagnostické zásuvky do míst kam potřebujeme. Zpravidla jsou továrně diagnostické zásuvky umístěny ve voze, v prostoru pro cestující a občas hůře přístupné. Pokud potřebujeme diagnostikovat přístrojem mimo vozidlo, tak se hodí prodlužovací kabel OBD2-F/OBD2-M. Vyráběny jsou v různých délkách od 2m do 25m. Kabely jsou stíněné, s dostatečně dimenzovaným průřezem, aby nedošlo ke zkreslení nebo zarušení přenášených dat. Vždy je zapojeno všech 16 pinů - tzv. FULL prodlužovací kabel.
Obr. 2. OBD2 prodlužovací kabel E-COBD2-P
Rozdvojovací kabel a Break BOX
Pro pokročilejší diagnostiku je mnohdy třeba mít napojeno více přístrojů, případně sledovat data na sběrnici. K tomuto účelu slouží OBD2 rozdvojovací kabel s Break boxem E-COBD2-F2.
Obr. 3. OBD2 rozdvojovací kabel s Break boxem E-COBD22-F2
Zapojení rozdvojovacího kabelu je uzpůsobeno pro veškeré potřebné operace s diagnsotickou zásuvkou. Konektory jsou obsanevy všemi 16-ti piny, tzv. FULL prodlužovací/rozdvojovací kabel. Navíc je použit kvalitní stíněný kabel s průřezem 0,14mm2, takže nehrozí zkreslení nebo narušení komunikace vnějšími vlivy. Na krabičce rozdvojky je navíc tzv. Breakbox - zdířky s vyvedenými piny 1 až 16 z diagnostické zásuvky. Navíc uprostřed je indikační LED indikující přítomnost napájecího napětí.
26.4.2016 Jiří Blecha